• If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

Behoort Soufiyyah tot de islaam? - Shaykh Saalih Fawzaan

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • Behoort Soufiyyah tot de islaam? - Shaykh Saalih Fawzaan

    Behoort Soefiyyah tot de islaam ?

    http://vimeo.com/66557523

    Vragensteller:
    Wat is de regelgeving over soefisme in de islaam?


    Shaykh Saalih Ibn Fawzaan al-Fawzaan:

    Soefisme, Er is geen soefisme in de islaam, dit is een innovatie. Soefisme is een innovatie.
    Het behoort niet tot de islaam. En diegene die daarin is gevallen dient berouw te tonen aan Allah 'Azza wa Jal en dat hij terugkeert naar de soennah en waarop de vrome voorganger op waren wat betreft standvastigheid op het geloof van Allaah en het volgen van de profeet صلى الله عليه و سلم en de rechtgeleide khaliefen.

    Dit is de juist Manhadj. (methodologie)

    De Profeet صلى الله عليه و سلم heeft gezegd:
    Mijn gemeenschap zal zich opsplitsen in 73 groepen en ze zullen allemaal in het Hellevuur zijn, behalve één.”

    ” Daarop vroegen de mensen: “En wie is die (ene) groep, O Boodschapper van Allaah?” Hij antwoordde: “Degenen die zich bevinden op datgene waarop ik en mijn metgezellen zich bevinden.”


    (Abu Dawud, Tirmidhi en Ahmad)

    Er is geen veiligheid nog redding enkel een alleen in het volgen van de Manhadj van de profeet صلى الله عليه و سلم en de metgezellen.

    En Soefiyyah behoort niet tot de Manhadj van de profeet صلى الله عليه و سلم .

    En is ook niet de Manhadj van zijn metgezellen.

    En ook niet de Manhadj van de beste drie generaties.

    Het is enkel en alleen een innovatie in de islaam.

    En er zitten veel afdwalingen. Het kan zijn dat er graven worden aanbeden en deelgenoten aan Allaah word toegekend en dat ze geloven in de doden ( dat ze kunnen baten en schaden. )
    Dan is het soefiyyah en afgoderij tegelijkertijd, Na3am


يعمل...
X