• If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

Terjemahan Ad Duruus Al Muhimmah dalam bahasa Malaisya

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • Terjemahan Ad Duruus Al Muhimmah dalam bahasa Malaisya

    (ترجمة رسالة "الدروس المهمة لعامة الأمة" للشيخ ابن باز رحمه الله إلى اللغة الماليزيا)
    MUQADDIMAH PENERJEMAH
    Ini adalah terjemahan kitab kecil yang ditulis oleh Asy-syaikh Al-‘allamah Abdul Aziz bin Abdullah Bin Bazz : yang bertajuk "Ad Durus Al Muhimmah Li'Amatil Ummah" “Pelajaran Penting untuk segenap ummat”. Buku ini berisi pelajaran-pelajaran ringkas seputar permasalahan tauhid, aqidah dan fiqih yang amat sesuai untuk dipelajari oleh mereka yang ingin mengenal islam secara global dan sahih.
    Penerjemah berterima kasih kepada mereka-mereka yang sudi memberikan bantuan dalam menerjemahkan kitab kecil ini baik secara langsung mahupun tidak langsung. Diantaranya adalah Abu Sober, Ummu Awfa, Abu Ahmad Zaki, Abu Sulaim Sulaiman, Abu Kholifah Abdul Ghafur dan teman-teman yang lain –semoga Allah menjaga mereka semua- yang sama-sama menuntut ilmu di Darul Hadist Dammaj, Yaman
    Akhir kata, penerjemah berharap semoga usaha kecil ini berpahala di sisi Rabbul ‘alameen U dan bermanfaat bagi yang membacanya.
    Penerjemah,
    Abu Zayd Wan Syahir bin Wan Perwira
    Jumaat 1.10.2010
    Daarul Hadist Dammaj, Yaman
    الملفات المرفقة
يعمل...
X