• If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

Het overlijden van Shaykh Mohammed al-Hakamie –moge Allaah hem genadig zijn

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • Het overlijden van Shaykh Mohammed al-Hakamie –moge Allaah hem genadig zijn

    Het overlijden van Shaykh Mohammed al-Hakamie –moge Allaah hem genadig zijn- dinsdagavond 7 oktober 2014
    ''Hij was enkele dagen geleden gewond geraakt met een lichte snee in zijn voet en enkele verbrandingen ten gevolge van een ongeluk [met zijn motor]. En hij doorstond volhardend dit en hij liep te voet, niet wetende dat de snee tot in het bot zat. Toen vervolgens de pijn hevig werd gingen ik en hij naar het ziekenhuis en hij liep te voet door het ziekenhuis. Aldus werd hij geïnformeerd dat hij een botbreuk had en dat er gips omheen moest zodat het geneest. Hij zat nadat het gips aangebracht was thuis en hij bad thuis. Totdat gisteren de broeders van de rest van de moskeeën van al-Hoedaydah [stad in Jemen] en omstreken samenkwamen in de moskee al-Istiqaamah [de moskee waar Shaykh al-Hakamie de Imaam en Khatieb was] na het ‘Asr gebed en hij wilde graag met hen zitten. En hij wist niet dat hij naar buiten ging om afscheid van hen te nemen en voor de laatste ontmoeting met hen. Aldus zat hij tussen zijn broeders en geliefden totdat werd opgeroepen tot het Maghrib gebed en toen luisterde hij naar de lezing van de twee nobele broeders Mohamed al-Hoesnie en Faaris al-Djazaa-irie. Vervolgens zat hij na het ‘Ichaa gebed met mij en de broeder Abie Asyad en wij bediscussieerden bepaalde problemen in de Da’wah en zij belasten mij om mij in te spannen tot de oplossing ervan.
    Vervolgens bracht ik hem naar zijn huis met de auto en hij stapte zelf in en uit. Echter zei hij dat dat hij een benauwdheid voelde in het ademen. Na het uitstappen was ik bezig met het parkeren van de auto.**** En het was alsof Allaah hem deze ogenblikken gaf zodat hij zijn echtgenote –die in de 7e maand van haar zwangerschap is- zou zien en zijn kinderen en opdat zij hem zouden zien. Hij was net binnen bij hen en zijn echtgenote en kinderen waren rondom hem en hij zei dat hij een benauwdheid voelde in het ademen en vervolgens wierp hij zichzelf hard op het bed en hij slaakte een schreeuw en hij stierf op dat moment. Ik hoorde het geschreeuw en ik ging naar binnen en ik was slechts enkele ogenblikken weg van hem en ik trof hem overleden aan met rondom hem zijn 6 kinderen huilend en zijn schreeuwende echtgenote die haar dierbare was verloren. Aldus brachten wij hem naar het ziekenhuis en zij informeerden ons over zijn overlijden en dit was na het ‘Ichaa gebed. En wij hebben het dodengebed over hem na al-Fadjr gebeden en een grote verzameling van Ahl-Soennah en anderen dan hen en gezaghebbende mensen en officieren namen deel aan het gebed en het was vol met auto’s en druk van de mensen en eenieder was verwonderd over de grote aanwezigheid. Aldus, moge Allaah hem genadig zijn.''
    Geschreven door: zijn jongere broer Aboe ‘Aamir ‘Abdoellaah Hakamie, op de 14e van Dhoel-Hidjah van het jaar 1435H [overeenkomstig aan 8 oktober 2014].
    Toevoeging vertaler: De Shaykh was beheerder van een groep op WhatsApp waarin broeders zaten uit verschillende landen over de wereld. De Shaykh was hierbij actief in het delen van nuttige informatie en hij was uiterst behulpzaam in het beantwoorden van vragen. Kenmerkend hierbij was dat hij vaak de antwoorden insprak in een audio die hij dan deelde. Enkele weken geleden zijn aan de Shaykh wat vragen voorgesteld over een belangrijke kwestie die speelt in Nederland en deze zal met de wil van Allaah spoedig vertaald en verspreid worden. Verder is de Shaykh 41 jaar geworden, we vragen Allaah om hem genadig te zijn en om zijn familie standvastigheid te schenken in deze moeilijke periode.
    Hier kan men lezingen en recitaties van de Shaykh beluisteren/downloaden: http://aloloom.net/olama.php?id=46
    Aboe Houdhayfah Ibrahiem al-Maghribie
يعمل...
X