• If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

''Stop met waarschuwen totdat ik een huis heb gevonden.''

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • ''Stop met waarschuwen totdat ik een huis heb gevonden.''

    In naam van Allaah, de Barmhartige, de Genadevolle. Alle lof is aan Allaah, de Heer der Werelden en moge de Salaah en Salaam van Allaah rusten op Zijn Boodschapper. Voorts,

    Op deze dag -maandag 19 Djamaadie al-Awwal van het jaar 1434 Hidjriyyah- nam onze nobele broeder Aboe Oesaamah Mohammed Baazhier -moge Allaah hem beschermen- contact op met mij vanuit Daar al-Hadieth te Dammaadj. En hij vertelde mij hetgeen dat het hart blij maakt van elke zuivere Selefie die houdt van het goede -moge Allaah hen in goedheid vermeerderen en in het baten en leiden van anderen, met hetgeen waar zij al op zijn aan goedheid en het baten en leiden van anderen, de gunst en lof hiervoor is aan Allaah-.

    En van hetgeen mij beviel en mij deed lachen was een uitspraak die hij mij overbracht van een van de edele studenten van kennis in Daar al-Hadieth in Dammaadj waarvan ik het waard vond om zo'n uitspraak te verspreiden zodat dit de Hizb al-Baraamikah (*) doet sterven in woede en razernij en Ahl-Soennah verheugd raken en hun dankbaarheid aan en lofprijzing van Allaah vermeerdert. En het is het ook waard om het te sturen naar al-Wassaabie en al-'Adanie en al-Djaabirie en al-Boekhaarie en al-'Oetaybie en de rest van de Baraamikah al-Moeftinien (personen die in Fitnah zijn gevallen) al-7aasidien (personen met afgunst en jaloezie), zodat zij de vrucht kennen van hun waarschuwing tegen Dammaadj. En dit dat mij deed lachen en wat mij beviel en wat ik graag wilde verspreiden is:

    dat een van de studenten van kennis die naar Dammaadj is gekomen al een tijd bezig is met het zoeken van een huis en hij treft het niet. Aldus zei hij:

    Elke keer als dat volk waarschuwt tegen Daar al-Hadieth in Dammaadj vermeerderen de mensen in het zich wenden ernaar.

    Zeg dus tegen hen:

    ''Stop met het waarschuwen totdat ik een huis heb gevonden en daarna kunnen jullie weer waarschuwen!''

    Geschreven door:

    Aboe 'Abdillaah Mohammed bin 'Abdoellaah bin 'Abdoe-Rahmaan Baadjamiel

    (*) al-Baraamikah is een toeschrijving aan een persoon genaamd Abdoer-Rahmaan al-Barmakie. Het is onbekend wie deze persoon is en hij schrijft op de website wahyain tegen Shaykh Yahyaa -hafidahullaah- en zijn studenten. Hij schuilt onder deze naam van hem terwijl het niet bekend is wie hij is, zoals ook het geval is bij de meeste leden van die website. Zij worden al-Baraamikah genoemd wegens hun steun en lofprijzing aan deze al-Barmakie en hij wordt aangesproken als zijnde ‘’ash-Shaykh.’’

    Bron: http://aloloom.net/vb/showthread.php?t=18657
    التعديل الأخير تم بواسطة أبو حذيفة عادل المطري; الساعة 12-10-2013, 08:11 PM.
يعمل...
X